Pages

30/09/2013

Dort s čokoládovými hoblinkami

Taťka měl narozeniny, a protože on nemůže mít jiný dort než čokoládový, pustila jsem se do hledání receptů. Jeden se mi na první pohled zalíbil na blogu Z ghetta blog, je podle receptu v Apetitu. Taky ten recept vypadá přesně jako z Panerie, tam jsem ho měla jednou a to už je hodně dávno, protože kousky  dortů se tam prodávají hodně draze a taky, proč bych si to kupovala když to můžu upéct xD

recept a postup v celém článku

TĚSTO
115g hořké čokolády
175g změklého másla
200g krupicového cukru
3 vejce
150ml zteplalého bílého jogurtu
150g proseté hladké mouky
½  prášku do pečiva – 6g
2 lžičky vanilkového extraktu(použila jsem trochu vanilkového cukru)
POLEVA
100g hořké čokolády
70ml smetany ke šlehání
10 g másla
NEBO-jako jsem to udělala já
100g tmavé polevy
cca 35g čokolády
trochu šlehačky
HOBLINKY
100g tmavé čokolády
100g bílé čokolády

Rozehřejte si nalámanou čokoládu ve vodní lázni. Poté míchejte máslo s cukrem tak aby vznikla pěna. Přidejte vejce. Já jsem nedávala vanilkový extrakt, malou část cukru jsem nahradila vanilkovým cukrem(ne vanilínovým)
Do čokolády přidejte jogurt, měl by být zteplalý(vyndaný nějakou dobu před pečením) aby se vám to nesrazilo. Poté směs přidejte do těsta.
Prosejte si mouku, smíchejte jí s práškem do pečiva, poté to smíchejte s těstem.
Pečte na 190°C 30 minut, já mám horkovzdušnou troubu, pekla jsem na 175°C cca 35 min.
Korpus po vyndání bude vypadat asi takhle ↓, druhý obrázek je jak to vypadá po tom, co vystydne.. Zkrátka o to, o co to nabyde v troubě,  potom zase klesne a i trochu popraská.
Dortovou formu mam s odendavacím dnem o průměru 25cm. Nejtěžší bylo přendat korpus z odendavacího dna na tác. Nakonec se to povedlo pomocí obracečky na palačinky xD
Takže, potom, co korpus vyndáte z trouby, vrhněte se na polevu. Já jsem to udělala uplně blbě, takže se mi to srazilo. Tím pádem jsem polevy měla trochu míň. Dělání polevy přenechala mámě, ta rozehřála čokoládu a polevu, pak tam dala smetanu a srazilo se to. Vy to ale radši udělejte takhle: rozehřejte smetanu, přidejte čokoládu a máslo. Já jsem máslo nedávala, protože jsem použila polevu(už se potřebovala spotřebovat) a protože v polevách už tuky jsou, máslo jsem nepřidávala. Mámě se taky zdálo, že by toho bylo málo, tak vzala řádek z tmavé orion čokolády a řádek z lindt čokolády a ještě tam dala trochu smetany. Nakonec mi to stejně nevyšlo na okraje dortu.
Takhle↑ mi vyšla poleva. 
Já jsem hoblinky začala dělat hned, chtěla jsem, aby potom až se dort rozkrájí na něm něco zbylo protože ty hoblinky spadnou. Tak jsem jich tam trochu dala, takhle krásně se roztekly.
Čokoládu jsem strouhala škrabkou z Tescomy, která funguje perfektně jak na brambory a okurky, tak i na čokoládu. 
Tohle jsou čokolády, které jsem používala+ještě jednu, finn carré, tu jsem použila do těsta+kousek hořké lindt do polevy
Cukrářskou polevu a kousek tmavé čokolády na vaření od orionu - poleva
bílá a mléčná čokoláda - hoblinky
Bílou čokoládu mám z benzínky v Itálii, bylo jí 200g a jak byla tlustá, krásně se z ní dělaly hoblinky.
Dort ve finále vypadal takhle, na hoblinky jsem použila 100g bílé a 100g mléčnéčokolády, určitě můžete použít tmavou a bílou, nebo třeba tmavou a mléčnou.



1) Čokoládu nalámejte na kousky a rozpusťte ve vodní lázni. Nechte ji trošku zchladnout.
2) Míchejte změklé nakrájené máslo s cukrem cca 3 min. Přišlehejte vejce, přidejte vanilkový extrakt.
3) Do čokolády přidejte jogurt, rozmíchejte a přidejte do těsta. Poté přidejte prosátou mouku s práškem do pečiva.
4) Pečte na 190°C 30 minut
4) Až bude korpus upečený, začněte si připravovat polevu. Zahřejte smetanu, přidejte čokoládu a máslo.

5) Až poleva ztuhne, škrabkou na brambory udělejte hoblinky z čokolády přímo na dort.





0 comments:

Post a Comment